Købsbetingelser

Køb

Ved bestilling over internettet indgås der en købsaftale, når din betaling bliver godkendt.

Priser

Alle priser er inkl. moms, fragt (læs om fragt herunder) og eventuelle toldafgifter lige til din dør, forudsat at nogle af de nedenstående lande er leveringsadressen. Vi forbeholder os retten til prisændringer afhængigt af ændringer i valutakurser eller på verdensmarkedet for tæpper.

Fragt

Alle leveringer sker i samarbejde med UPS/FedEx. Vi har ikke mulighed for at levere til postboksadresser.

Hvis du vil se handelsbetingelser for levering til andre lande, så vælg dit land her:

Handelsbetingelser – leveringer indenfor USA

For deliveries to USA and Canada please visit our USA / Canada website for correct prices and delivery options: To USA / Canada website

Ægthedscertifikater

Vi garanterer, at det leverede tæppe er håndknyttet og i overensstemmelse med beskrivelsen på CarpetVista.com. Der er vedlagt et underskrevet ægthedscertifikat med hver ordre.

Garanti

Naturligvis har du garanti på alle de produkter, du køber af os. Garantien gælder i 1 år fra leveringsdatoen. Gør kunden garantien gældende og viser det sig, at defekten skyldes en påført skade hos kunden, og derfor ikke dækkes af garantien, er kunden ansvarlig for eventuelle reparationsudgifter. Vores autoriserede personale vil i første omgang afgøre, om fejlen skyldes en fejlagtig produceret vare eller en ydre påvirkning, efter at varen blev leveret til kunden. Kunden er ansvarlig for fragtudgifterne, hvis kunden ønsker at gøre garantien gældende.

30 dages returret

Som privatperson har du 30 dages returret. Du kan altså returnere varen inden 30 dage fra leveringsdatoen og få pengene i retur. Varen skal være i uændret tilstand, dvs. den må ikke have været anvendt. Varen skal returneres i originalemballagen. Der kan findes mere detaljeret information under "Tilbagelevering". Kunden afholder omkostninger til returforsendelse.

Tilbagelevering

Når du vil returnere et tæppe os, skal du først kontakte os Det er dit ansvar, at tæppet ankommer sikkert og intakt uden skade hos os. Sørg for, at tæppet er pakket godt ind.
Kunden afholder omkostninger til returforsendelse. Vi kan arrangere sikker returforsendelse med UPS eller FedEx til en fast pris på 273 kr , uanset hvor mange tæpper du returnerer i samme forsendelse. Undtagelsen til denne regel gælder tæpper på over 15 kvm, hvor vi kan hjælpe med at arrangere returforsendelse til kostpris.

Når en returforsendelse er afsluttet, krediteres det samme kort eller den bankkonto, der blev brugt til købet. Hvis vi modtager tæpperne uden behørig følgeseddel for forsendelse, sendes de tilbage på kundens beregning.

Momsfrit for virksomheder inden for EU

Virksomheder, der er momsregistrerede i et EU-land ud over Sverige, og som kan vise et gyldigt EU momsnummer, vil ikke blive opkrævet moms. Priserne på websiten vises med moms; momsen trækkes fra ved betalingen, når du har logget ind eller registreret dig. Vi leverer kun til adressen, som virksomheden er registreret med. For at kunne kontrollere, om et momsnummer er gyldigt, kan du anvende nedenstående link:

http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/

Betaling med kort

CarpetVista.com håndterer sikre kortbetalinger i samarbejde med DIBS, Handelsbanken, Visa og MasterCard.

Kortbetaling er en sikker betalingsmetode for dig som kunde. Salgsvirksomheden bliver ikke informeret om dine kortoplysninger. Disse sendes krypteret via DIBS direkte til din bank. Ved uretmæssig debitering dækkes du af bankens forsikring. Forsikringen gælder også, hvis salgsvirksomheden træder i likvidation eller går konkurs. Ved mistanke om uretmæssigt kortkøb, stoppes betalingen af banken. Det er derfor vigtigt, at du følger instruktionerne nøje og opgiver korrekte oplysninger ved betaling.

Bankoverførsel

Ønsker du ikke anvende kreditkort, kan du indbetale beløbet direkte på vores konto. Du skal indbetale hele beløbet på vores konto inden 5 dage, i modsat fald annulleres bestillingen. Opgiv altid dit ordrenummer ved betaling. Vi sender tæpperne, så snart vi modtager din betaling.

Fakturer mig

Har du et danske personnummer eller firmanummer, kan du blive faktureret og betale i restance. For håndtering af omkostninger ved fakturering, opkræver vi et gebyr på 65 kr. Klarna håndterer vores faktureringssystem, så hvis du har spørgsmål om fakturering bedes du kontakte Klarna på telefon 69 91 88 80. Når du vælger fakturer mig som betalingsmetode ved kassen, vil en normal kreditkontrol udføres, hvilket indebærer at Klarna indhenter en kreditoplysning. Ved betalingspåmindelse tilføjes et lovpligtigt gebyr på 100 DKK samt en morarenter på 24% + gængs referencerente i henhold til renteloven. Ved inkasso tilføjes inkassoselskabets gebyrer og afgifter.

Opdeling af betaling

Gennem et samarbejde med Klarna kan vi tilbyde dig mulighed for at opdele din betaling. Der er flere muligheder at vælge imellem, og du vælger selv den bedst egnede. Du kan selvfølgelig til enhver tid under afbetalingsperiode vælge at betale hele den udestående gæld. Ethvert køb, du foretager via Klarnas service Opdeling af betaling udarbejdes på en månedlig fakturakonto. Du ansøger om Opdeling af betaling ved kassen i forbindelse med købet. Ved kassen vælger du betalingsmetoden Opdeling af betaling og den ønskede type afbetaling. Du bliver straks informeres, hvis din ansøgning er bevilget, og vi kan håndtere dit køb straks. Hvis din ansøgning ikke bevilliges, kan du gå tilbage til kassen og vælge en alternativ betalingsmetode.

Fejl ved leveringen

Skulle der været en fejl i din leverance, fejl eller skade på en vare, forkert vare eller et forkert vareantal, bedes du kontakte kundeservice. Fejlen skal indberettes inden for en rimelig tidsramme.

Transportskader

Synlige skader på godset skal anmeldes til UPS/FedEx direkte ved modtagelsen. Skjulte transportskader skal anmeldes til UPS/FedEx i det øjeblik, de opdages.

Anden sortering

Varer i anden sortering har fejl eller skader, der forklares i beskrivelsen af varen.

Returpakker

For tæpper, der er bestilt og ikke er modtaget eller returneres til os på grund af, at kunden ikke er tilgængelig efter flere leveringsforsøg, vil der blive opkrævet 395 SEK inklusive moms til dækning af vores administrationsomkostninger. For bestilte produkter, der er specialtilpassede, opkræves den fulde værdi.

Fortrolighed og håndtering af personoplysninger

Når du foretager en bestilling eller registrerer dig som kunde, opgiver du dine personoplysninger. I forbindelse med din bestilling eller registrering godkender du, at vi gemmer og anvender disse oplysninger for at kunne fuldføre vores forretningsaftale med dig. Vi dokumenterer også al den kommunikation, vi har med dig, for at kunne levere den service, du forventer af os.

CarpetVista.com videregiver ikke dine personoplysninger til tredje part. I henhold til loven om personoplysninger har du ret til at få den information, vi har registreret om dig. Hvis informationen er ukorrekt, ufuldstændig eller irrelevant, kan du bede om, at informationen rettes eller fjernes. Kontakt i så fald vores kundeservice.

Cookies

CarpetVista.com anvender cookies for at levere en smidig og velfungerende e-handel. Cookies anvendes blandt andet til at håndtere indholdet i din indkøbskurv samt dine log-på-oplysninger. Vi bruger også cookies for at måle og optimere vores markedsføring. Hvis din weblæser er installeret til ikke at acceptere cookies, vil du ikke have mulighed for at foretage din bestilling over internettet. Du kan i så fald nemt ændre denne indstilling i din weblæser.

Vilkår og betingelser for værdikuponer

Værdikuponen er kun gyldig til køb hos CarpetVista og kan ikke anvendes sammen med andre værdikuponer. Værdikuponen er gyldig indtil datoen, der er anført på kuponen og vil også udløbe på den viste dato. Hvis du køber et tæppe med din værdikupon og beslutter dig for at returnere tæppet, vil du modtage en anden værdikupon på værdien af tæppet minus forsendelsesomkostningerne, der er påløbet ved returneringen. Hvis du har et restbeløb fra et tidligere køb på din værdikupon, kan du anvende det til et tæppekøb. Men hvis du køber et tæppe med en højere værdi end værdikuponen, skal du betale differencen vha. en bankoverførsel. Værdikuponen skal betragtes som kontanter, eftersom den har en værdi, og du skal passe på den. CarpetVista vil ikke acceptere erstatningspligt for tabte, stjålne eller beskadigede værdikuponer. CarpetVista forbeholder sig retten til at ændre vilkårene og betingelserne for værdikuponer på et hvilket som helst tidspunkt og til at træffe passende foranstaltninger, herunder annullering af værdikuponen, hvis en sådan foranstaltning viser sig nødvendig. Dette har ingen indvirkning på dine juridiske rettigheder.

Kontaktoplysninger

CarpetVista AB, Ringugnsgatan 11, SE-216 16 Malmø, Sverige, tel 0046 40 - 18 22 70, info@carpetvista.com og orgnr er 556458-9207.