Købsbetingelser
- Køb
- Priser
- Fragt
- Ægthedscertifikater
- Garanti
- 100 dages returret
- Tilbagelevering
- Momsfrit for virksomheder inden for EU
- B2B odrer
- Betaling med kort
- Bankoverførsel
- Fakturer mig
- Fejl ved leveringen
- Transportskader
- Anden sortering
- Tilpassede / skræddersyede ordrer
- Returpakker
- Fortrolighed og håndtering af personoplysninger
- Cookies
- Vilkår og betingelser for værdikuponer
- Kontakt
Priser
Alle priser er inkl. moms, fragt (læs om fragt herunder) og eventuelle toldafgifter lige til din dør, forudsat at nogle af de nedenstående lande er leveringsadressen. Vi forbeholder os retten til prisændringer afhængigt af ændringer i valutakurser eller på verdensmarkedet for tæpper.
Fragt
Vi tilbyder altid mindst ét fri forsendelsesmulighed.
Alle leveringer sker i samarbejde med UPS/FedEx. Vi har ikke mulighed for at levere til postboksadresser.
Hvis du vil se handelsbetingelser for levering til andre lande, så vælg dit land her:
Handelsbetingelser – leveringer indenfor Danmark
UPS - Pakker der hentes
Pakker der hentes, leveres via UPS til dit nærmeste indsamlingspunkt. Du kan hente din pakke når det passer dig. Et indsamlingspunkt kan f.eks. være et supermarked eller en tankstation.Leveringstid 1 - 4 hverdage*
UPS - Normal levering
Normale pakker leveres på hverdage mellem kl. 9.00 og 17.00Levering til den adresse du har givet
UPS garanterer ikke, at chaufføren vil kontakte dig telefonisk på den aftalte leveringsdato.
Leveringstid 1 - 4 hverdage*
* 14.00Leveringstiden gælder for ordrer, der er bestilt på hverdage før kl. 14.00.
For ordrer, der er bestilt over weekenden, eller efter kl. 14.00, gælder leveringstiden fra den følgende hverdag.
Bestillingen er komplet når vi har modtaget fuld betaling. Hvis du betaler med kort, modtager vi bestillingen med det samme. Hvis du betaler via bankoverførsel, kan det tage en dag eller to længere.
Ægthedscertifikater
Vi garanterer at det medfølgende tæppe er håndknyttet og passer til beskrivelsen på CarpetVista.com hjemmeside. For hvert håndknyttet tæppe med en værdi over 4539 RON (ca. 983 Euro / 7344 DKK) udstedes et ægthedscertifikat som sendes med ordren. Til tæpper under 4539 RON (ca. 7344 DKK) sender vi certifikatet som PDF-fil til dig.
Garanti
Naturligvis har du garanti på alle de produkter, du køber af os. Garantien gælder i 1 år fra leveringsdatoen. Gør kunden garantien gældende og viser det sig, at defekten skyldes en påført skade hos kunden, og derfor ikke dækkes af garantien, er kunden ansvarlig for eventuelle reparationsudgifter. Vores autoriserede personale vil i første omgang afgøre, om fejlen skyldes en fejlagtig produceret vare eller en ydre påvirkning, efter at varen blev leveret til kunden. Kunden er ansvarlig for fragtudgifterne, hvis kunden ønsker at gøre garantien gældende.
100 dages returret
Som privatperson har du 100 dages returret. Du kan altså returnere varen inden 100 dage fra leveringsdatoen og få pengene i retur. Varen skal være i uændret tilstand, dvs. den må ikke have været anvendt. Varen skal returneres i originalemballagen. Der kan findes mere detaljeret information under "Tilbagelevering". Vi tilbyder gratis returforsendelse for alle ordrer inden Danmark or at sikre, at vores kunder er 100% tilfredse med deres køb. Nærmere oplysninger kan findes under "Retur".
Tilbagelevering
Når du vil returnere et tæppe os, skal du først kontakte os Det er dit ansvar, at tæppet ankommer sikkert og intakt uden skade hos os. Sørg for, at tæppet er pakket godt ind.
Når en returforsendelse er afsluttet, krediteres det samme kort eller den bankkonto, der blev brugt til købet. Hvis vi modtager tæpperne uden behørig følgeseddel for forsendelse, sendes de tilbage på kundens beregning.
Momsfrit for virksomheder inden for EU
Virksomheder, der er momsregistrerede i et EU-land ud over Sverige, og som kan vise et gyldigt EU momsnummer, vil ikke blive opkrævet moms. Priserne på websiten vises med moms; momsen trækkes fra ved betalingen, når du har logget ind eller registreret dig. Vi leverer kun til adressen, som virksomheden er registreret med. For at kunne kontrollere, om et momsnummer er gyldigt, kan du anvende nedenstående link:
B2B odrer
Alle ordrer, der er lagt hos os af et firma, betragtes som en B2B-ordre. For disse ordrer kan der være undtagelser med hensyn til retur, forsendelsesgebyrer og generelle vilkår. Til disse lejligheder vil der blive givet en separat kontrakt af os, der skal underskrives og aftales af de to parter. Har du spørgsmål i forbindelse til dette, kan du kontakte os på b2b@rugvista.com
Betaling med kort
CarpetVista.com håndterer sikre kortbetalinger i samarbejde med DIBS, Handelsbanken, Visa og MasterCard.
Kortbetaling er en sikker betalingsmetode for dig som kunde. Salgsvirksomheden bliver ikke informeret om dine kortoplysninger. Disse sendes krypteret via DIBS direkte til din bank. Ved uretmæssig debitering dækkes du af bankens forsikring. Forsikringen gælder også, hvis salgsvirksomheden træder i likvidation eller går konkurs. Ved mistanke om uretmæssigt kortkøb, stoppes betalingen af banken. Det er derfor vigtigt, at du følger instruktionerne nøje og opgiver korrekte oplysninger ved betaling.
Bankoverførsel
Ønsker du ikke anvende kreditkort, kan du indbetale beløbet direkte på vores konto. Du skal indbetale hele beløbet på vores konto inden 5 dage, i modsat fald annulleres bestillingen. Opgiv altid dit ordrenummer ved betaling. Vi sender tæpperne, så snart vi modtager din betaling.
Fakturer mig
Har du et danske personnummer eller firmanummer, kan du blive faktureret og betale senere. Betal senere er en betalingsmåde, som giver dig mulighed for at betale 30 dage efter afsendelse af varerne. For håndtering af omkostninger ved fakturering, opkræver vi et gebyr på 0 DKK for hvert køb. Hvis betalingen udebliver pålægges en påmindelsesafgift på 100,00 DKK og kan medføre renter. Når du vælger fakturer mig som betalingsmetode ved kassen, vil en normal kreditkontrol udføres, hvilket indebærer at Klarna indhenter en kreditoplysning. Ved inkasso tilføjes inkassoselskabets gebyrer og afgifter. Klarna håndterer vores faktureringssystem, så hvis du har spørgsmål om fakturering bedes du kontakte Klarna på telefon 69 91 88 80. For vilkårene og betingelserna hent informationen her:
Fejl ved leveringen
Skulle der været en fejl i din leverance, fejl eller skade på en vare, forkert vare eller et forkert vareantal, bedes du kontakte kundeservice. Fejlen skal indberettes inden for en rimelig tidsramme.
Transportskader
Synlige skader på godset skal anmeldes til UPS/FedEx direkte ved modtagelsen. Skjulte transportskader skal anmeldes til UPS/FedEx i det øjeblik, de opdages.
Anden sortering
Varer i anden sortering har fejl eller skader, der forklares i beskrivelsen af varen.
Tilpassede / skræddersyede ordrer
Hvis du er interesseret i bestilling af større mængder og / eller tilpassede varer, så kontakt vores B2B-support på b2b@rugvista.com for mere information om hvad der er muligt. Til disse lejligheder vil der blive givet en separat kontrakt fra os, der skal underskrives og aftalt af de to parter. Husk på, at der for tilpassede / skræddersyede ordrer vil være en forlænget leveringstid, og at vi opkræver en 30% ikke-refunderbar forskud, når aftalen er indgået. Denne nedbetaling skal færdiggøres, inden vi kan gå videre og bestille varer fra vores leverandører. Alle ordrer skal betales fuldt ud, hvis og hvornår tæpper er på lager, før noget kan sendes ud fra vores varehuse.
Returpakker
For tæpper, der er bestilt og ikke er modtaget eller returneres til os på grund af, at kunden ikke er tilgængelig efter flere leveringsforsøg, vil der blive opkrævet 395 SEK inklusive moms til dækning af vores administrationsomkostninger. For bestilte produkter, der er specialtilpassede, opkræves den fulde værdi.
Fortrolighed og håndtering af personoplysninger
Når du foretager en bestilling eller registrerer dig som kunde, opgiver du dine personoplysninger. I forbindelse med din bestilling eller registrering godkender du, at vi gemmer og anvender disse oplysninger for at kunne fuldføre vores forretningsaftale med dig. Vi dokumenterer også al den kommunikation, vi har med dig, for at kunne levere den service, du forventer af os.
CarpetVista.com videregiver ikke dine personoplysninger til tredje part. I henhold til loven om personoplysninger har du ret til at få den information, vi har registreret om dig. Hvis informationen er ukorrekt, ufuldstændig eller irrelevant, kan du bede om, at informationen rettes eller fjernes. Kontakt i så fald vores kundeservice.
Cookies
CarpetVista.com anvender cookies for at levere en smidig og velfungerende e-handel. Cookies anvendes blandt andet til at håndtere indholdet i din indkøbskurv samt dine log-på-oplysninger. Vi bruger også cookies for at måle og optimere vores markedsføring. Hvis din weblæser er installeret til ikke at acceptere cookies, vil du ikke have mulighed for at foretage din bestilling over internettet. Du kan i så fald nemt ændre denne indstilling i din weblæser.
Vilkår og betingelser for værdikuponer
Værdikuponen er kun gyldig til køb hos CarpetVista og kan ikke anvendes sammen med andre værdikuponer. Værdikuponen er gyldig indtil datoen, der er anført på kuponen og vil også udløbe på den viste dato. Hvis du køber et tæppe med din værdikupon og beslutter dig for at returnere tæppet, vil du modtage en anden værdikupon på værdien af tæppet minus forsendelsesomkostningerne, der er påløbet ved returneringen. Hvis du har et restbeløb fra et tidligere køb på din værdikupon, kan du anvende det til et tæppekøb. Men hvis du køber et tæppe med en højere værdi end værdikuponen, skal du betale differencen vha. en bankoverførsel. Værdikuponen skal betragtes som kontanter, eftersom den har en værdi, og du skal passe på den. CarpetVista vil ikke acceptere erstatningspligt for tabte, stjålne eller beskadigede værdikuponer. CarpetVista forbeholder sig retten til at ændre vilkårene og betingelserne for værdikuponer på et hvilket som helst tidspunkt og til at træffe passende foranstaltninger, herunder annullering af værdikuponen, hvis en sådan foranstaltning viser sig nødvendig. Dette har ingen indvirkning på dine juridiske rettigheder.